Btw-klantenlisting over 2023 indienen uiterlijk op 30.03.2024
De klantenlisting is een lijst die elk jaar moet ingediend worden bij de Btw-Administratie.

Op die lijst moeten alle Belgische btw-plichtige klanten vermeld worden waaraan vorige jaar in totaal voor meer dan € 250 (excl. btw) gefactureerd werd. Die listing moet voor elke klant het totaalbedrag aan leveringen en diensten en de totale aangerekende btw vermelden. Particuliere klanten en btw-plichtige klanten waaraan voor minder dan € 250 gefactureerd werd, moeten dus niet vermeld worden.
De klantenlisting moet jaarlijks vóór 31 maart ingediend worden. M.a.w. de klantenlisting over 2023 moet uiterlijk op 30.03.2024 ingediend zijn. Ondernemingen die onder de vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen vallen moeten sowieso geen klantenlisting indienen zo die nihil zou zijn.
-
Aangiftes VenB, RPB, BNI: aangiftetermijn opnieuw kort verlengd!
De fiscus heeft op 7 oktober 2025 op zijn website laten weten uitstel te verlenen voor de volgende aangiftes: VenB, RPB, BNI/vennootschappen.
-
“Enige eigen woning” bij afbraak en heropbouw wordt individueel beoordeeld
Sinds 1 juli 2025 is de manier waarop wordt gekeken naar de voorwaarde “enige eigen woning” veranderd. Dit is één van de voorwaarden om te kunnen genieten van het verlaagd btw-tarief van 6% bij afbraak en heropbouw.
-
Attest van non-activiteit op MyMinfin
De vennootschapsbijdrage is de jaarlijkse bijdrage die uw vennootschap aan het sociale verzekeringsfonds moet betalen.