Infocenters en kantoren van de FOD Financiën tijdelijk niet toegankelijk
In overeenstemming met de aanbevelingen en maatregelen van de regering in de uitzonderlijke situatie rond het coronavirus (COVID-19) ontvangt de FOD Financiën geen publiek meer in zijn infocenters en kantoren.

In overeenstemming met de aanbevelingen en maatregelen van de regering in de uitzonderlijke situatie rond het coronavirus (COVID-19) ontvangt de FOD Financiën geen publiek meer in zijn infocenters en kantoren. De meerderheid van administratieve zaken kunnen echter nog wel steeds online of per telefoon geregeld worden.
Wie een beroep moet doen op de diensten van FOD Financiën:
- kiest dan best voor de digitale diensten (website, MyMinfin en andere e-services);
- het fiscaal en patrimoniaal dossier kan geraadpleegd worden via myminfin.be;
- de meeste administratieve zaken kunnen online geregeld worden via myminfin.be of via andere e-services;
- alle informatie kan geraadpleegd worden in de FAQ’s en in de meest gestelde vragen op de website fin.belgium.be;
- heel wat vragen kunnen via de telefoon beantwoord worden via het Contactcenter voor algemene vragen op het nummer 02 572 57 57, iedere werkdag van 8.30u tot 17u;
- ook via het bevoegd lokaal kantoor kan men terecht voor vragen.
-
Aangiftes VenB, RPB, BNI: aangiftetermijn opnieuw kort verlengd!
De fiscus heeft op 7 oktober 2025 op zijn website laten weten uitstel te verlenen voor de volgende aangiftes: VenB, RPB, BNI/vennootschappen.
-
“Enige eigen woning” bij afbraak en heropbouw wordt individueel beoordeeld
Sinds 1 juli 2025 is de manier waarop wordt gekeken naar de voorwaarde “enige eigen woning” veranderd. Dit is één van de voorwaarden om te kunnen genieten van het verlaagd btw-tarief van 6% bij afbraak en heropbouw.
-
Attest van non-activiteit op MyMinfin
De vennootschapsbijdrage is de jaarlijkse bijdrage die uw vennootschap aan het sociale verzekeringsfonds moet betalen.