Btw-rekeninguittreksels terug voor alle btw-plichtigen
Btw-rekeninguittreksel is een document dat de Btw-Administratie per kwartaal opstelt en waarop de toestand van de btw-rekening-courant van uw onderneming staat.

De Btw-Administratie besliste op 5 mei 2023 om niet langer elk trimester voor alle btw-plichtigen uittreksels van de btw-rekening-courant aan te maken. Een rekeninguittreksel werd enkel nog aangemaakt in specifieke gevallen.
Op 1 februari 2024 heeft de Btw-Administratie echter laten weten dat ze op die beslissing teruggekomen is. Sindsdien maakt ze dus opnieuw trimestriële rekeninguittreksels aan voor alle btw-plichtigen. Dat kan wel zes tot acht weken duren. U zal wel geen papieren uittreksels meer ontvangen, u kunt de uittreksels raadplegen via MyMinfin.
-
Aangiftes VenB, RPB, BNI: aangiftetermijn opnieuw kort verlengd!
De fiscus heeft op 7 oktober 2025 op zijn website laten weten uitstel te verlenen voor de volgende aangiftes: VenB, RPB, BNI/vennootschappen.
-
“Enige eigen woning” bij afbraak en heropbouw wordt individueel beoordeeld
Sinds 1 juli 2025 is de manier waarop wordt gekeken naar de voorwaarde “enige eigen woning” veranderd. Dit is één van de voorwaarden om te kunnen genieten van het verlaagd btw-tarief van 6% bij afbraak en heropbouw.
-
Attest van non-activiteit op MyMinfin
De vennootschapsbijdrage is de jaarlijkse bijdrage die uw vennootschap aan het sociale verzekeringsfonds moet betalen.