Aangifte telewerk vervalt vanaf 01.07.2021
In het kader van de coronacrisis is het telewerk in principe verplicht bij alle ondernemingen, verenigingen en diensten voor alle personeelsleden, tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de functie of de continuïteit van de bedrijfsvoering.

In het kader van de coronacrisis is het telewerk in principe verplicht bij alle ondernemingen, verenigingen en diensten voor alle personeelsleden, tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de functie of de continuïteit van de bedrijfsvoering. Om dit beter te kunnen controleren, moeten bedrijven sinds 27 maart 2021 maandelijks registreren hoeveel personen aanwezig mogen zijn, omdat ze niet kunnen telewerken.
Vanaf 1 juli 2021 is telewerk echter niet meer verplicht. Bijgevolg moet er dus geen telewerkaangifte meer ingevuld worden. De laatste aangifte had dus betrekking op de maand juni, die uiterlijk op 6 juni 2021 moest ingediend zijn.
-
Aangiftes VenB, RPB, BNI: aangiftetermijn opnieuw kort verlengd!
De fiscus heeft op 7 oktober 2025 op zijn website laten weten uitstel te verlenen voor de volgende aangiftes: VenB, RPB, BNI/vennootschappen.
-
“Enige eigen woning” bij afbraak en heropbouw wordt individueel beoordeeld
Sinds 1 juli 2025 is de manier waarop wordt gekeken naar de voorwaarde “enige eigen woning” veranderd. Dit is één van de voorwaarden om te kunnen genieten van het verlaagd btw-tarief van 6% bij afbraak en heropbouw.
-
Attest van non-activiteit op MyMinfin
De vennootschapsbijdrage is de jaarlijkse bijdrage die uw vennootschap aan het sociale verzekeringsfonds moet betalen.